Pieczone kotlety w panko

Dzisiaj przychodzę do Was ze świetną alternatywą klasycznego kotleta mielonego. Nie będzie to jednak taki kotlet, który kojarzy nam się z obiadkiem u mamy czy babci. Jest to kotlet mielony z delikatnym twistem, który mam nadzieję pojawi się u Was na kolejnym obiedzie. Zdecydowałam się tutaj na mięso z kurczaka a same kotlety zamiast smażyć postanowiłam upiec w piekarniku. Jest to zdecydowanie lżejsza wersja. A do jej przygotowania potrzebujemy:
  • 400 g mięsa mielonego (dowolnego - u mnie kurczak),
  • 1 cebula (u mnie czerwona ale świetnie sprawdzi się też biała),
  • sól,
  • pieprz,
  • czosnek granulowany,
  • papryka słodka,
  • przyprawa do kurczaka,
  • panko,
  • ostre chipsy (u mnie nachos'y o smaku chilli),
  • mąka pszenna,
  • 1-2 jajka
Cebulę drobno siekamy. Dodajemy do mięsa. Przyprawiamy wedle uznania. Wszystko dokładnie ze sobą mieszamy. Z powstałej masy formujemy kotlety. z tej ilości mięsa powinno wyjść ok. 4 kotletów (w zależności od ich wielkości).
Chipsy rozdrabniamy w blenderze lub kruszymy je za pomocą tłuczka do mięsa. 
Mieszamy z panko. Jeśli chcemy aby wszystko miało jednolitą strukturę możemy jeszcze raz wrzucić do blendera i chwilę miksować.
Panierujemy. Najpierw obtaczamy mięso w mące, następnie w rozmąconym jajku i naszej posypce z panko i chipsów. Kolejno znów w jajku i w posypce. 
Tak przygotowane kotlety układamy na ruszcie. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni Celsjusza i wkładamy do niego nasz kotlety. Pieczemy ok. 40 minut.
Po tym czasie nasze kotlety mielone są już gotowe. Smacznego! :)

Kotlety mielone
Pieczone kotlety w panko

Kotlety mielone
Pieczone kotlety w panko



Po więcej przepisów zapraszam na: https://smakujcodnia.blogspot.com/


Komentarze