Meksykańskie tacos

Dzisiejszy przepis to inspirowane meksykańskimi smakami tacos, które rewelacyjnie sprawdzą się jako obiad, przekąska czy po prostu imprezowa przystawka. A do ich przygotowania potrzebujemy:

  • 250 g mięsa mielonego (u mnie wołowina zmieszana z wieprzowiną),
  • puszka czerwonej fasoli,
  • mała puszka kukurydzy,
  • 1 cebula,
  • 30 g tartej mozzarelli,
  • oliwa z oliwek,
  • 400 g pomidorów krojonych,
  • sól,
  • pieprz,
  • czosnek granulowany,
  • papryka słodka,
  • natka pietruszki (możecie śmiało zamienić ją na kolendrę),
  • tacos (u mnie gotowe - kupione w markecie)
Na patelni rozgrzewam oliwę (ja używam aromatyzowanej oliwy chilli&garlic). Podsmażam posiekaną drobno cebulkę. Dodaję mięso. Fasolę i kukurydzę odcedzam z wody. Fasolę przepłukuję bieżącą wodą. Gdy mięso jest już podsmażone dodaję kolejno: pomidory, fasolę i kukurydzę. Całość duszę ok. 10 min. Zależy mi aby odparowało nieco płynów z pomidorów. Nasz farsz nie może być zbyt wodnisty. 
Wszystko doprawiam przyprawami oraz dorzucam tarty ser. Całość mieszam do momentu kiedy nasza mozzarella idealnie się rozpuści.
W międzyczasie piekarnik rozgrzewam do temperatury 200 stopni Celsjusza. Na blaszce układamy nasze tacos. Piekę je dosłownie 4-5 minut. Mają się zarumienić i nabrać chrupkości. 
Następnie wyciągam je i nadziewam naszym farszem. Całość posypuję natką pietruszki. Jeśli lubicie, możecie śmiało zastąpić ją świeżą kolendrą. Ja zdecydowanie nie jestem jej fanką. Nasze tacos są już gotowe. Smacznego! :)

Meksykańskie tacos

Meksykańskie tacos



Po więcej przepisów zapraszam na: https://smakujcodnia.blogspot.com/


Komentarze