Fit muffiny kakaowe

Każdy z nas ma czasem ochotę na coś słodkiego. To całkiem normalne :) Natomiast jeśli możemy stworzyć sami nasz lekki i niskokaloryczny deser - czemu by nie spróbować? Kakaowe muffiny to opcja dla osób, które: liczą kalorie, ograniczają węglowodany i po prostu lubią wiedzieć co jedzą. Świetnie sprawdzą się także u tych, którzy stosują dietę ketogeniczną. Do ich wykonania potrzebujemy:

  • 45 g mąki kokosowej,
  • 150 g jogurtu greckiego (u mnie 0% tłuszczu - u Was może być zwykły),
  • 2 jajka,
  • 100 ml napoju kokosowego np. Alpro (u Was może być migdałowy lub orzechowy),
  • 20 g kakao ciemnego,
  • masło orzechowe,
  • słodzik (np. erytrytol)
  • aromat migdałowy (możecie dodać swój ulubiony),
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Nasz przepis zakłada, że wyjdzie nam 9 pysznych muffinów :)
W wysokim naczyniu miksujemy/blendujemy wszystkie składniki poza masłem orzechowym. Ono będzie stanowić nasze nadzienie. Najlepiej gdyby było to masło z malutkimi kawałkami orzechów. 
Aromatu wlewamy dosłownie kilka kropel. Jeżeli chodzi o słodzik - dodajcie go wedle uznania. Jeśli macie erytrytol - proponuję ok. 3/4 łyżeczek. Ja akurat posiłkowałam się słodzikiem w tabletkach. Rozpuściłam 10 tabletek w odrobinie gorącej wody i dodałam do ciasta.
Gdy osiągniemy już gładką masę przygotowujemy foremki na muffiny. Ja mam silikonowe - wtedy łatwiej wyciąga mi się z nich gotowy produkt. Możecie oczywiście użyć papierowych.
Wlewamy nasze ciasto do 1/3 wysokości foremki. Następnie na środku układamy po dosłownie 4/5 gramów naszego masła orzechowego. Każdego muffina znów polewamy masą ciasta tak, by zakryć masło. 
Do rozgrzanego do 180 stopni Celsjusza piekarnika wkładamy nasze muffiny. Pieczemy ok. 25 minut. Pamiętajcie by co jakiś czas do nich zaglądać i sprawdzać czy potrzebują dodatkowych 2-3 min. 
Po tym czasie wyciągamy nasze babeczki, czekamy aż ostygną i mamy gotowy pyszny deser! 
Jeśli nie liczycie kalorii możecie polać muffiny polewą czekoladową, lukrem lub posypać je cukrem pudrem. Smacznego :)

TIP:
Jeśli nie wiesz jak odmierzyć odpowiednią ilość masła orzechowego, postaw je na wadze kuchennej i ją wytaruj. Następnie zanurz łyżeczkę i nabierz masło. Waga pokaże Ci ujemną gramaturę - będzie to dokładnie taka ilość, jaką masz na łyżeczce ;)

Babeczki czekoladowe
Fit muffiny kakaowe

Babeczki czekoladowe
Fit muffiny kakaowe



Po więcej przepisów zapraszam na: https://smakujcodnia.blogspot.com/

Komentarze

  1. Życzę wszystkiego smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zachwycona tą propozycją i chętnie się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. A jakie makro mają takie muffinki?

    OdpowiedzUsuń
  4. Całość czyli 9 muffinów ma: 49 g białka, 34,1 g tłuszczu i 27,4 g węgli 😀

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz